درباره گروه  

چشم انداز ما:
گروه راح، با هدف آموزش مهارت های زندگی و با رویکرد تخصصی بر آموزش مهارت های کنترل خشم -برای کودکان و نوجوانان- قصد دارد، در پنج سال آینده به یک گروه مرجع و قابل اعتماد تبدیل شود و نقشی مؤثر در آموزش و ساختن یک زندگی شاد و سالم در جامعه برعهده داشته باشد.

ماموریت ما:
گروه راح مانند هر سازمان و گروه دیگری برای خود ماموریتی دارد، و مأموریت ما خلق فضایی است که کودکان و نوجوانان بتوانند در آن، سالم زیستن و شاد زیستن را بیاموزند و بیازمایند. ما با آموزش مهارت های زندگی به کودکان و نوجوانان ـ با تمرکز بر مدیریت خشم مسیر سالم زیستن و شادزیستن را به آنان نشان می دهیم. ما به خوبی می دانیم، چه مسئولیتی بر عهده داریم و مخاطبان ما چه کسانی هستند و خوب می دانیم، آموزش مهارت های زندگی، چه نقش موثری در ساختن شخصیت ما بازی می کند و چگونه می تواند سرنوشت هر یک از ما و جامعه ما را تغییر دهد. بر اساس همین باور، گروه راح متعهد است مانند یک سازمان حرفه ای و آموزش دهنده عمل کند و به نیاز مخاطبان خود به درستی پاسخ دهد. سازمان ما به درستی می داند، برای ارائه بهترین آموزش به مخاطبان خود باید خوب بیاموزد و یاد بگیرد و پیش از هر چیز یک «سازمان یادگیرنده» باشد. از این رو گروه راح، با تکیه بر نیروهای توانمند و کارآزموده خود و با درگیر کردن گروه های ذینفع ـ والدین و معلمان و مربیان ـ در فرآیند آموزش، اثرگذاری و عملکرد سازمان خود را بالا می برد، و متعهد است نقش خود را در ساختن یک زندگی سالم و شاد در جامعه به درستی بازی کند.

فعالیت های ما:
1. تهیه و طراحی بسته های آموزشی و تخصصی مهارتهای زندگی
2. اجرای کارگاه های آموزش مهارت های زندگی برای کودک و نوجوان
3. برگزاری نشست های تخصصی و آموزشی برای خانواده ها و مربیان تجربه گروهی و یادگیری
4. ارائۀ نتایج دوره های آموزشی به صورت جشنواره و نمایشگاه های پایان دوره
5. تهیه و اجرای طرحهای پژوهش محور بر اساس نیاز مخاطبان (مراکز فرهنگی و آموزشی)
6. اجرای اردوهای آموزشی و تفریحی به مناسبت های مختلف
7. اجرای آزمونهای تخصصی و روانشناسی

امروز فرزندان ما در خانه، مدرسه و جامعه بوسیله افراد، رسانه های اجتماعی، رادیو و تلویزیون،  اینترنت و بازی های کامپیوتری گهگاه مورد خشونت های عاطفی و بمباران اطلاعات و احساسات ضد و نقیض قرار می گیرند. آنان برای مدیریت این حجم اطلاعات و احساسات و تصمیم گیری درست، نیازمند مهارت های خاص اجتماعی و ارتباطی هستند که آموختنی ست و به تکرار وتمرین نیاز دارد.
مدرسه اجتماعی راح با توجه به این خلاء آموزشی ماموریت خود را آغاز کرد تا در کنار اولیا و مربیان مدارس، مهارت های زندگی و اجتماعی را بصورت دقیق و حرفه ای به کودکان و نوجوانان آموزش دهد و آنرا به عنوان یک اولویت اول آموزشی مطرح کند.
امروز به پشتیبانی پژوهش های علمی می توان با قدرت از نقش آموزش مهارت های اجتماعی به عنوان یک حلقه گمشده در آموزش رسمی کودکان و نوجوانان به منظور آگاه سازی و توانمند سازی آنان و کاهش آسیب های اجتماعی و کنترل خشم دفاع کرد که این همان ماموریت  «راح» است تا با همکاری گروه های ذینفع (والدین و معلمین و مربیان ) ، کودکان و نوجوانان را از گرایش به رفتار های پر خطر و آسیب های اجتماعی دور نگه داشته و به آنها مراقبت از خود و حل مسئله را آموزش دهد.
از همین رو مدرسه اجتماعی راح با رویکرد «آموزش یکپارچه» (Integrated training) مهارتهای زندگی و اجتماعی را با سرفصلهای مشخص سازمان جهانی بهداشت (whoا)  و متناسب با نیاز مخاطبان و پیش نیاز های آموزشی درسنین متفاوت و به صورت ترمیک توسط کارشناسان مجرب و آموزش دیده ارائه می کند. مخاطبان  با راهنمایی مشاوران آموزشی مدرسه راح میتوانند براحتی دوره های آموزشی خود را انتخاب کنند .
با توجه به حوزۀ فعالیت این گروه، حول محور روان آدمی، روانشناسانی در گرایش های بالینی و تربیتی و مشاوره و همچنین کارشناسانی در حوزۀ علوم تربیتی سنگ بنای این عمارت را نهادند و  اندیشمندان حوزه جامعه شناسی، مدیریت، ادبیات و نمایش را به همکاری طلبیدند.
آموزش مهارت های زندگی به ویژه آموزش مهارت مدیریت خشم به صورت کارگاهی و مبتنی بر یادگیری مشارکتی انجام می گیرد.
برنامۀ آموزشی  با هدف آموزش مهارتهای زندگی و اجتماعی شامل بحث های گروهی، بازی ، داستان خوانی،  قصه گوئی، نقاشی، کاردستی و اجرای نمایش است.
 


تیم ما:

 
شیرین صدقیان، مدیر و مؤسس مدرسه اجتماعی راح

شیرین صدقیان، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی

آموزش مهارتهای زندگی را زیر نظر کارشناسان سازمان بهزیستی کشور گذراندم.
کودکان را عاشقانه دوست دارم و سالها در مدارس و مهدهای کودک با آموزش مهارتهای زندگی در خدمت کودکان و نوجوانان بوده ام.
اعتقاد دارم آموزش ! و فقط آموزش حرف اول را در دنیا میزند.
به قول «ملاله یوسف زی»: یک معلم، یک کتاب و یک قلم دنیا را تغییر خواهد داد.
به فلسفه و تاریخ علاقه مندم و مطالعه رمانهای نویسندگان بزرگ دنیا سرگرمی من است.
سفر و طبیعت روحیه ام را شاد نگه میدارد. و مهمتر از همه، آموختن تفکر ، شیوه من است.
 
لیلا طاوسی، مدیرداخلی مدرسه اجتماعی"راح"

لیلا طاوسی، دانشجوی کارشناسی مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی

 
عضوهیئت موسس همیاران سلامت روان خاوران
مدیرداخلی مدرسه اجتماعی"راح"
علاقه به کارگروهی
عاشق ودوستدار طبیعت هستم.
 

بابک گرامیان نیک، راهنما و مشاور

بابک گرامیان نیک، کارشناس مدیریت

همکاری من با خانم صدقیان بانی «مدرسه اجتماعی راح » و بعضی از همکاران در نقش یک راهنما و مشاور کسب و کار در نوشتن و تعریف و توافق بر روی ارزش های مدرسه شروع شد.
تمرکز اصلی من روی ماموریت و چشم انداز مدرسه ست که در مسیر حرکت کنیم و گوش دادن و شنیدن باز خوردها و توجه کردن به مخاطبان است.
کار با کودکان و نوجوانان و آموزش را دوست دارم و بیش از ۲۰ سال است که تجربه کار گروهی با این گروه هدف را دارم.در دانشگاه مدیریت مالی  خواندم.
نزدیک به ۱۰ سال هم هست که با مرکز کارآفرینی منطقه ۱۵ شهرداری تهران به شرکت های استارت آپی در نقش یک راهنما و مشاور کسب و کار مشورت می دهم. 
موضوعات مورد علاقه و مطالعه من بیشتر انسان شناسی کشاورزی و محیط زیست و  حسابداری و مسایل مالی ست. پیاده روی و دویدن و رفتن به طبیعت از تفریحات من است.
 
زهره بیات، کارشناس رشته علوم تربیتی

زهره بیات

کارشناس رشته علوم تربیتی (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)
مربی پیش دبستان
کارشناس جمعیت همیاران سلامت روان در حوزه مهارت های زندگی بزرگسالان
مربی مهارت های زندگی در مدرسه  اجتماعی راح
 
 
پریسا حاج کرمی، کارشناس ارشد مشاوره از دانشگاه تهران

پریسا حاج کرمی

کارشناس ارشد مشاوره از دانشگاه تهران
بازی درمانگر و روانشناس کودک و نوجوان
مربی بازی های حرکتی و فکری کودکان
درمانگر اختلالات کودک و نوجوان
برگزارکننده دوره های فرزندپروری و تسهیل روابط والد- کودک و نوجوان
آموزش تربیت جنسی
برگزارکننده کلاسهای گروهی حل اضطراب و خشم برای کودکان و نوجوانان
فاطمه طباطبایی، مربی
 

فاطمه طباطبایی، کارشناس روانشناسی عمومی

تسهیلگر مهارت های زندگی
علاقه مند به مطالعه (حوزه کودک و داستان)، هنر (سفال، نقاشی، کاردستی، خیاطی)
اهل تفریح و گردش و تماشای انیمیشن
مهربان، نوع دوست، عجول، دوستدار کودک، حامی محیط زیست و حیوانات
 
 

زینب سبزواری، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

زینب سبزواری

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
روان درمانگر رابطه والد و کودک
مدرس فرزندپروری دلبستگی محور
و مهارت های زندگی نوجوان
 

مریم قائم مقامی، کارشناس ارشد مشاوره از دانشگاه الزهرا

مریم قائم مقامی

کارشناس ارشد مشاوره از دانشگاه الزهرا
روانشناس کودک
مدرس کارگاه های مادر و کودک و فرزند پروری

ملیکا شوقی، کارشناس روانشناسی

ملیکا شوقی

کارشناس روانشناسی
مربی مهارت های زندگی در مدرسه اجتماعی راح

زهرا صادقی، پژوهشگر و مربی

زهرا صادقی، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی 


 

عاطفه قاسمی، آموزش کودکان پیش دبستان و دبستان، طراح بسته‌های آموزشی

عاطفه قاسمی، کارشناس ارشد علوم تربیتی


 

مانیا اسدیان، گرافیست

مانیا اسدیان، کارشناس گرافیک